![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhJpHTyLzNkL-JNE2TdPQpVbD_i5-hdeevDDQj5klWQeHY2URnGMVG7zHSiOyfeZtwSSXsvRykxlQw7IjIfnq_c-6OcG4EOTAuBKQAVsJfL_QNFS7eA9Dilbq6wXvylZy70ol9q-BfSRbTz/s320/talvinaamiovari.jpg)
Suomen Ilmailuhistoriallinen lehti on riippumaton ilmailuhistoriallinen julkaisu, joka on ilmestynyt vuodesta 1994. Lehti on suunnattu Suomen ilmailuhistorian harrastajille käsittäen niin sotilasilmailun kuin siviili-ilmailun Suomessa.
Lehteä kustantaa: InScale 72 production
Suomen ilmailuhistoriallisen lehden sisällysluettelo ja joitakin juttuja löytyy osoitteesta www.kolumbus.fi/SIL/
Veteen sekoitetaan tavallista liitujauhoa niin paljon, että saadaan paksu seos ja annetaan sen seistä yli yln eli noin 10-12 t., jotta seos tulisi tasaiseksi. Sen jälkeen liuotetaan ¼kg puusepän liimaa (mieluimmin nahkaliimaa) kuumaan veteen ja liuos sekoitetaan liituseokseen. Täten saatua liituväriä voidaan tarpeen mukaan ohentaa vedellä. ¼kg liimaa riittää noin 10kg:aan valmista väriä. Ennen koneen maalausta on parasta kokeilla maalia pienemmällä pinnalla.
© Pentti Manninen, 1994
Kuvat:
FR-140 talvella 1941/42 Tiiksjärvellä. Talvinaamiokuvat hieman erilaiset kuin alla olevassapiirroksessa, joka esittää vuotta myöhempää maalausta. Kuva: Elias Järvineva
FR-140, 3/LeLv 14, Tiiksjärvellä maaliskuussa 1943. Ohjaaja vänrikki Esko Hyvärinen.
Ei kommentteja :
Lähetä kommentti